Uitdaging
Als vooruitstrevende hogeschool is Windesheim bezig met het verbeteren en het flexibiliseren van het onderwijs.
Centraal daarbij staat een nieuw onderwijsraamwerk en de mogelijkheid voor studenten om hun eigen leerroute samen te stellen, die persoonlijk, uitdagend en flexibel is qua vorm, inhoud en tempo. Voor de hogeschool betekent dit een verandering van aanbodgedreven onderwijs naar vraaggestuurd onderwijs. Dit is een verandering die veel vraagt van de organisatie, maar ook van de keten van applicaties die daarvoor worden ingezet. Eén van die applicaties is AscMe, binnen Windesheim bekend als het Windesheim Onderwijs Platform.
Hogeschool Windesheim staat voor een inclusieve en duurzame samenleving en draagt hieraan bij met haar campussen in Almere en Zwolle. Hier studeren ruim 24.000 studenten en werken ruim 2.200 medewerkers.
Aanpak
We zijn gestart met een iteratief proces. Praten met, maar vooral luisteren naar de juiste stakeholders. Daarna hebben we feedback gegeven en zijn we overgegaan tot het inrichten van de AscMe-applicatie.
Hiermee worden de processen rondom onderwijsbeschrijving gefaciliteerd en wordt de onderwijsbeschrijving vormgegeven.
Resultaat
De verwachte oplevering zal rond het einde van het huidig collegejaar zijn, de ingebruikname zal volgend collegejaar plaats vinden.