Uitdaging
Binnen een VU-breed programma was de uitdaging tweeledig. Enerzijds de kwaliteit van de dienstverlening verbeteren, anderzijds scherp reduceren in de kosten.
De VU is een maatschappelijk betrokken onderzoeksuniversiteit, in Amsterdam, in het hart van het internationale zakencentrum de Zuidas.
Aanpak
We zijn gestart met het implementeren van procesgerichte verbeteringen in de organisatie. De sleutel daarin was het actief betrekken van degenen die verantwoordelijkheid zijn voor de data (van administratief personeel naar onderwijzende personeel) en ze de autoriteit geven voor het vastleggen en goedkeuren van gegevens.
Samen met de opdrachtgever zijn we tot een co-creatie van de ideale applicatie voor het ondersteunen van administratieve processen gekomen. En het verder uitbreiden van de ondersteunde processen, tot aan een volledige set van de onderwijslogistieke uitgangspunten en gegevens.
Resultaat
In het algemeen is de kwaliteit verbeterd door ervoor te zorgen dat er continu inzicht is in de processen, is de betrokkenheid van de juiste stakeholders verhoogd door ze onder andere de juiste verantwoordelijkheid te geven. Een ander resultaat was FTE-reductie.